Asiakaspalvelun näyttö

Suoritin ensimmäisen näytön tällä viikolla Muotitalo Pukissa ja eilen käytiin arviointikeskustelu. Suoritin näytön minulle kuuluvia työtehtäviäni tehten ja työpaikalla olevat arvioitsijat seurasivat toimintaani. Näytön tarkoituksena on arvioida osaamistani tietyltä osa-alueelta, tässä tapauksessa asiakaspalvelussa. Käytännössä tein näyttöpäivinä töitä samalla tavalla kuin muinakin päivinä. Vain tekemisiäni seurattiin tarkemmalla silmällä.


Eilen kävimme kolmikantaisen arviointikeskustelun opettajan, työnantajan ja työntekijäedustajan kanssa. Kävimme läpi arvioinnin kriteerit, joihin kuuluvat työnprosessin hallinta, työnmenetelmien, välineiden ja materiaalien hallinta, työn perustana olevan tiedon hallinta ja elinikäisen oppimisen avaintaidot. Tätä varten olin tehnyt näyttösuunnitelman, johon jokaiseen kriteeriin olin listannut kuinka osoitan osaamiseni työtehtävillä. Näköjään oli mennyt oppi perille, sillä sain arvioinnista K3 eli kiitettävän (paras arvosana)!



Näytön suorittaminen oli minulle melko tuttua, sillä tein niitä edellisissä opinnoissani ammattikoulussa. Sen takia minua ei jännittänyt tällä kertaa. Minua jännittäisi varmaan lavastettu näyttötilanne mutta kun näytön voi suorittaa työn tekemisen lomassa, sujuu se kuin itsestään. Tutuksi muodostunut työympäristö ja kollegat helpottivat näytön sujumista. Pystyin olemaan oma itseni.

Moni opiskelija miettii koulutuksensa aikana onko valinnut oikean alan. Minä olen aina viihtynyt vaatteiden parissa. Työn ohella olen huomannut minua kiinnostavan enemmän myyntityö kuin itse vaatteiden valmistanen. Voin kai sanoa olevani oikealla alalla. Intohimo tähän työhön kasvaa jatkuvasti, enkä usko sen helposti hiipuvan. Kuluneet neljä kuukautta ovat olleet hyvin opettavaisia monessakin asiassa. Olen saanut paljon itsevarmuutta tekemiseeni ja oppinut käytännön asioita myymälässä. Haluan oppia koko ajan uutta tästä alasta ja pärjätä monella osa-alueella. Tästä on hyvä jatkaa.




Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti