Asiakaspalveluprosessi

Tullessani oppisopimustyöntejäksi Muotitalo Pukiin, ei minulla ollut paljon konreettista tietoa asiakaspalvelun perusteista. Olin työskennellyt asiakaspalvelualalla, mutta en tiennyt millainen asiakaspalveluprosessi todellisuudessa on. Ensimmäinen opintokokonaisuus liiketalouden perustutkinnon opinnoista alkaa olla näyttöä vaille suoritettu.


Taisinkin jo aikaisemmin mainita, että asiakaspalvelusta  suurimman osan olen oppinut työtä tekemällä Muotitalo Pukissa. Sieltä olen saanut myös kirjallista materiaalia asiakaspalveluun liittyen. Vasta niitä lukiessani olen oivaltanut asiakaspalveluprosessin merkityksen.


Asiakkaan saapuessa myymälään selvitän hänen tarpeensa ja etsin parhaat mahdolliset vaihtoehdot. Asiakaspalvelu etenee tietyn kaavan mukaisesti aina ostotilanteeseen asti. Opetellessani tämän kaavan olen saanut paljon tukea asiakaspalvelutilanteisiin. Tärkeimpänä pidän kuitenkin asiakkaan kuuntelemista ja ymmärtäistä. Kaikki asiakaspalvelutilanteet ovat tärkeitä ja opettavaisia.




Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti